Exploitatie kent in ons model meerdere lagen. Niet alleen de landelijke leveranciers kunnen adverteren maar ook regionale leveranciers. In totaal zien wij 7-lagen van potentiële exploitanten. Daarbij is ook de vorm van exploitatie van belang. Dit kan variëren van advertentie tot storytelling tot campagne (advertentie-, loyaliteits- of spaarcampagne).
Om waarde uit schermen te krijgen, zal je er eerst waarde in moeten stoppen.
De sleutel tot relevantie ligt op drie vlakken:
Als er in de communicatie geen verbinding met de consument en omgeving wordt gemaakt, zal de boodschap minder "aankomen". De specifieke kenmerken van de winkel in (lokaal) assortiment en geografie bepalen welke content relevant is.
Iedere winkel kent zijn eigen activiteiten. Die activiteiten kunnen ook mede bepaald door de omgeving. Dat betekent dat er vele partners zijn in winkel activaties, social media en loyaliteit. UW-S kent deze partners en werkt in de meeste gevallen met deze partners samen, met als doel te ontzorgen.
Relevantie: De juiste content op het juiste moment op de juiste plaats in de winkel op de juiste locatie in het land.
Wij werken samen met Summit Retail Media Group ten aanzien van de landelijke adverteerders. Daarnaast zijn er ook goede contacten met partijen die zich in advertenties voor de lokale markt specialiseren. UW-S is moderator in dit proces en zorgt, samen met de ondernemer, dat de content op de schermen overeenkomt met de wensen die er voor die supermarkt gelden.
Ieder scherm kan naar wens worden ingezet ten aanzien van betaalde content en kwaliteitscontent. Zo zal er op Vers meer storytelling worden toegepast en minder advertenties, terwijl dit bijvoorbeeld bij wijn/bier of Bonus precies andersom is. De beschikbare slots zullen gevuld moeten worden. Deze "bezettingsgraad" is zeer bepalend voor de uiteindelijke opbrengsten.