"Met deze doorontwikkeling op narrowcasting hebben we een kwalitatief hoogwaardig gevoel gecreëerd in de winkel en een naadloze aansluiting op de formule. Daarnaast meer rust gecreëerd in de uitstraling, eenduidigheid in communicatie en extra aandacht voor wat wij lokaal te bieden hebben."
In deze video zie je hoe PLUS Schimmel en PLUS Rechtuyt er na de toevoeging van digitale instore communicatie uitzien. Alle content van de lokale leveranciersfilmpjes tot de fotografie van alle versproducten in de Makerij zijn door het UW-S Supermerkbureau team geproduceerd.
In 2016 is Plus begonnen met het uitrollen van de nieuwe formule Briljant 2.0. De winkels van het eerste uur waren Plus Koot, Plus Panoven, Plus Rechtuyt en Plus Ton Henst en Plus Verhoeven.
Hier is in een 3D animatie duidelijk te zien hoe de Briljant 2.0 formule nu is uitgevoerd (bron: Blomsma Retailsigning)
Bij sommige van deze winkels is een 55 inch welkomstscherm geplaatst door het servicekantoor alsmede een 49 inch verticaal scherm bij de koffietafel. Dit laatste scherm had de functie van digitaal prikbord, dit wordt echter niet meer ondersteund door servicekantoor. Vanaf eind van het jaar wordt ook het welkomstscherm niet meer ondersteund. Op verzoek van een aantal Plus ondernemers zijn we samen naar de mogelijkheden gaan kijken om digitale instore communicatie te integreren in de Briljant 2.0 formule.
De formule heeft een industriële sfeer met veel hout en rvs, metaal en steigerbuizen. Duurzaamheid is ander belangrijk aspect in de hele uitstraling. We houden in het voorstel rekening met gebruikte materialen, stijl en kleuren om naadloos aan te laten sluiten bij Briljant 2.0.
De volgende schermconfiguraties hebben we door middel van een impressie uitgewerkt in twee materialen: het lichte hout van de houten frames op de kopse kanten van bancarellas en de karton-look van de borden die nu in houten frames hangen.
Het leuke van deze indeling is dat er zowel horizontale als verticale schermen gebruikt zijn naast videowalls en een nieuwe feature, de ultra stretch boven de Makerij. De enkele schermen Vlees, Vis, Kaas zijn repeterend, wat achter elkaar een mooi strak effect geeft.
Veel van deze winkels werken met lokale producenten zoals www.streekmeesters.nl en www.van-gijs.nl. Dat biedt naast landelijk ontwikkelde content, sfeerbeelden en inspiratie een mooie kans om schermen thematisch in te vullen. Hieronder een indruk van hoe een content loop er voor een thematisch scherm uit kan zien.