Creëer impact met de ideale communicatieroute door de winkel.
De behoefte om relevant te zijn en helder te communiceren groeit iedere dag. Als supermarkt heb je heel wat te communiceren. Van lokale acties, tot aanbiedingen, gewijzigde openingstijden, inspiratie en fun. Om deze informatie bij de klant te krijgen is narrowcasting een krachtig communicatiemiddel. Het is een krachtige aandachtstrekker voor het winkelend publiek en de contentmogelijkheden zijn oneindig.
De communicatie in en om je winkel zorgt ervoor dat je klanten naar je winkel trekt, ze met een goedgevulde boodschappentas de deur uit laat lopen en dat ze graag weer bij je terugkomen. Maar hoe richt je die digitale communicatieroute in door de winkel? De ingang van de winkel vraagt om andere content dan bij de kassa, oftewel relevante communicatie hangt af van de locatie van het scherm in de winkel.
Met een raamscherm trek je de aandacht en maak je indruk bij de klant nog voordat ze binnen zijn. Verwelkom de klant en vertel het verhaal van jouw winkel. Waarom moeten ze bij jou boodschappen doen? Wat onderscheid jouw winkel van de anderen? Een raamscherm is eigenlijk de etalage van jouw winkel. Dus hoe aantrekkelijker je die maakt hoe groter de kans dat mensen jouw winkel binnenstappen, want ze zijn geprikkeld en nieuwsgierig gemaakt.
Narrowcasting in de winkel biedt de mogelijkheid om te vertellen wat jij écht belangrijk vindt en waar de focus ligt. Is dat lokaal en speciaal assortiment of toch prijs of kwaliteit? Inspireer het winkelend publiek met heerlijke recepten, vertel het verhaal achter de verse groenten en speel daarbij in op de actuele omstandigheden. Zoete aardbeien in de zomer, stamppot in de winter of een heerlijke pompoensoep in de herfst.
Het koopgedrag van de klant is niet altijd even goed te voorspellen. Maar wat je wel weet is dat elke klant langs de kassa komt. En als ze daar dan toch moeten wachten, kunnen ze beter vermaakt worden. Bedank de klant voor hun bezoek, breng hen op de hoogte van lokale acties en vermaak met leuk nieuws. Zo verzacht je de wachttijd en laat je de klant met een glimlach de winkel uitstappen…en weer terugkomen.
Digitale communicatie heeft een grotere invloed op de winkelbeleving van de klant dan soms nog gedacht wordt.