Met digitale instore communicatie heb je een flexibel communicatiemedium op de winkelvloer waarmee je alle punten kunt verbinden en versterken én relevantie creëert.
Als supermarktondernemer steek je tijd, energie en geld in wat er in en om jouw winkel gebeurt. Instore activaties, promoties, productdemonstraties, spaaracties, social media, sponsoring, mobile advertising ...maar hoe zorg je nou dat al die inspanningen ook het maximale rendement opleveren in termen van aankoopintentie, loyaliteit en winkelbeleving?
Wat zien klanten terug in jouw winkel van een post op social media? Van een sponsoractie waarmee je bevestigt dat je lokaal betrokken bent? Van het feit dat je lokale horeca tijdelijk verse maaltijden in je winkel laat verkopen? En hoe maximaliseer je een instore activatie met pre en post communicatie?
Op de winkelvloer wil je continue jouw klanten bevestigen dat jouw supermarkt nog steeds de beste keuze is. De optimale winkelbeleving creëer je door alle punten te verbinden, in en om de winkel, online en offline. De kracht van herhaling zorgt voor herkenning én synergie waarmee je een positief effect ontwikkelt op aankoopintentie, loyaliteit en klantbeleving.
Met digitale instore communicatie heb je een flexibel communicatiemedium op de winkelvloer waarmee je alle punten kunt verbinden en versterken én relevantie creëert. Vanaf het moment dat de klant jouw winkel binnenstapt tot aan de kassa bevestig je continue datgene wat ze, bewust of onbewust, al via andere communicatiekanalen hebben opgevangen. In de winkel is het laatste punt waar je de klant nog kunt informeren of zelfs beïnvloeden.
Digital signage doet steeds meer z’n entree bij supermarkten en om voor de hand liggende redenen. Allereerst verfraait het de winkel en geeft het een moderne uitstraling. Alles wat jouw winkel uniek maakt kun je met bewegend beeld overbrengen op je klanten. Daarnaast is het uitermate flexibel, waardoor je op ieder moment content kunt aanpassen naar wat actueel en relevant is. En het zorgt voor rust en betere zichtlijnen in de winkel omdat het een groot deel van de papieren communicatie vervangt.
Al jouw lokale leveranciers en producten geef je ermee een mooi podium om aandacht te vestigen op kwaliteit, ambacht, passie en lokaal. Maar laat ook eens op een leuke manier de door jouw gesponsorde verenigingen of initiatieven zien. Speel eenvoudig in op seizoenen met inspirerende recepten en voedingstips. En natuurlijk zet je in de ochtendkoffie, croissantjes en verse jus in de spotlight, rond het middaguur de belegde broodjes en presenteer je einde van de dag recepten, tips en ingrediënten voor het dagelijkse dilemma ‘wat eten we vanavond’.
Heb je een activatie of demonstratie in de winkel? Gebruik de schermen om voorafgaand en na afloop nog even extra aandacht te vestigen op de gepromote producten om de verkoop nog een boost te geven.
Of geef eens wat extra aandacht aan jouw personeel door ze zich digitaal te laten presenteren aan de klanten om boodschappen doen nog persoonlijker te maken.
Nog net een partij aardbeien binnengekregen van de lokale teler? Binnen een paar seconden staat het op de schermen om je klanten erop te attenderen.
Het zenden van landelijke formule content op digital signage is één, maar maatwerk voor lokale content gevoed door slimme technologie waardoor de communicatie helemaal aansluit op wat jouw winkel uniek maakt? Daarvoor moet je echt bij een specialist zijn.
Niet onbelangrijk, je bepaalt ook altijd zelf wie er wanneer mag adverteren op jouw schermen. Hierdoor houd je grip en blijf je continue de identiteit van jouw supermarkt en ondernemersvisie versterken zonder storende advertenties die daar niks aan toevoegen.
Voor ons staat de ondernemer met zijn winkel centraal en is hij zelf exploitant van zijn schermen. Digitale instore communicatie op basis van een goed doordachte strategie voegt waarde toe aan de winkelbeleving van je klanten en de positionering van jouw supermarkt. Van binnenkomst tot kassa, zodat de klant met een goed gevoel de winkel verlaat. Daarvoor kies je zorgvuldig content uit die daar op aansluit.
Wij geloven dat het zintuigelijk prikkelen van je klanten en ze in de stemming brengen van zin in lekker eten, inspiratie, mooie verse en lokale producten laten zien die tot de verbeelding spreken, de aankoopintentie, loyaliteit en winkelbeleving positief beïnvloeden.