Een reeks advertenties op een scherm die zich eindeloos herhalen, dag in dag uit. Welke waarde voegt dat toe aan de klantbeleving in de supermarkt?
Na maanden, zo niet jaren, van supermarkten bezoeken van Groningen tot Zuid-Limburg en van de Twente tot in Zeeland, mogen we in ieder geval één conclusie trekken; een overdaad aan communicatie en prikkels voor de klant. Aanbiedingen, coronaregels, displays, posters met gewijzigde openingstijden, flyers met lokale producten, acties, en nog meer acties…wat blijft daarvan hangen bij jouw klanten? Nee, we draaien de vraag om. Wat wil jij dat er bij jouw klant blijft hangen?
Natuurlijk hangt dat helemaal af van jouw doelgroep en of je je daarom meer op prijs of op kwaliteit wilt richten, of op persoonlijke benadering en service. Of op gemak met vers bereide maaltijden en knapperig gebakken afhaalpizza’s. Jij kent jouw klant en weet waarom ze bij jouw in de supermarkt hun boodschappen doen. Bevestig ze dan continue in die keuze….en geloof ons, dat werkt niet met nietszeggende advertenties.
Met een unieke mix aan wisselende relevante content neem je de klant mee in een reis door jouw winkel. Creëer je sfeer en leg je de nadruk op eigenheid en identiteit. En alleen daar waar die nodig is. Dan heb je zelf de sleutel in handen naar extra omzet, loyale blije klanten die steeds weer bevestigd worden in de keuze om dagelijks hun winkelkarren of mandjes bij jou vol te winkelen.
Inspireer de klant met nieuwe ideeën voor lekkere recepten met lokale versproducten, vertel wat jij belangrijk vindt in de winkel en informeer over lokale acties. De grote kracht van narrowcasting is dat je rust, ruimte en evenwicht in de winkel creëert. Waardoor datgene wat je echt wilt vertellen ook aankomt én blijft hangen.
Daarnaast bent je uitermate flexibel, want alles wat je bedenkt staat binnen een paar minuten op je schermen. Als het weer omslaat en je bbq-vlees of ijs wilt promoten, nog een pallet overheerlijke zomerkoninkjes van je lokale leverancier in de aanbieding hebt of een medewerker met jubileum in het zonnetje wilt zetten. Met narrowcasting speel je in op de actualiteit en ben je altijd relevant.